onsdag 15 december 2010

Saffranspannacotta med vit choklad

Häromkvällen slängde jag ihop en sjukt enkel och god dessert. I december får jag ofta för mig att allt jag äter ska vara på temat jul, så även efterrätterna.
Har inget foto tyvärr, men här är ett recept:

1 paket sojagrädde (matlagnings)
1 dl gelésocker
1 paket saffran (0,5 g)

ca 75 g vit vegansk choklad (det var en 100-gramskaka men jag hade ätit upp ganska mycket av den). Om du har svårt att få tag på vegansk vit choklad blir det säkert gott med mörk i stället).

Koka upp grädde, socker och saffran i en kastrull och låt koka i ungefär en halv minut. Häll upp i formar, 4 st blir lagom, och strö över grovhackad choklad. Ställ in i kylen, jag lät den stå under tiden vi åt middag.
Lätt som en plätt!

4 kommentarer:

  1. Hallå, gör du fortfarande beställningstårtor (som jag läste i något tidigare inlägg)? Och isåfall, har jag förstått det rätt att du bor i Malmö/närheten av?

    Min mejladress är frida-linden@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Hej
    Jag undrar också om du fortfarande gör beställningstårtor. Min mejlandress är lepetitmex@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Dina tårtor borde absolut finnas på VeggieToppen! :)

    http://www.veggiemind.com/veggietoppen/

    Välkommen / Jonas

    SvaraRadera
  4. Hejsan, jag undrar också om du fortfarande gör beställningstårtor. Kan mejla mig på test_ar@yahoo.com. Jag brukar inte använda den mejlen men kommer att kolla efter svar..

    SvaraRadera